КАНАДСЬКІ ПРАВА


  • Global Moderators

    Ось уже ми з full G.
    Тепер можна ділитися власним досвідом. Здавали ми поетапно G1, G2 i full G з першого разу і впродовж 9 місяців.
    Якщо коротко, то в Онтаріо є три ступені водійських прав: учнівська (G1), початкова (G2) і повна (G). Для отримання G1 треба перевірити зір, а потім просто здати письмовий іспит на знання основ водіння і дорожніх знаків. Іспит складається в спеціалізованих центрах за попереднім записом (звичайно ж, можна через Інтернет) і після оплати іспиту та ліцензії на водіння. Вартість іспиту - $ 10, вартість ліцензії - $ 75. Здавати іспит необов'язково на англійській мові, деякі центри дозволяють здавати на одній з наступних мов: французька, китайська, італійська, російська, португальська, грецька, іспанська, польська, фінська (!). Більш того, при необхідності можна користуватися послугами особистого перекладача (сертифікованого для цієї справи).
    Здавали ми всі екзамени в центрі №61 Etobicoke.Тут пропонують здавати тест на G1 на більш як 20 мовах. Української правда нема. Є російська, але хто здавав на російській казав, що переклад з англійських питань не є дуже коректний, тому краще вибирати англійську. Готувались ми по книжці, яку отримали в еміграційному центрі на Jane St. Але найкращим ресурсом послужили он-лайн тести запропоновані в інтернеті. Більша частина запропонованих питань співпадала з уже знайомими тестами.От тут декілька ссилок:
    http://www.g1practice.com
    http://find-a-driving-school.ca/free-g1-practice-tests/g1-practice-test-road-signs
    http://www.toptipsclub.com/G1Test.asp
    http://www.passthewheel.com/.../canada/.../g1/sa...
    При реєстрації на G1 ми принесли переклад наших українських прав, зроблений в українському посольстві ( $60.00). Оскільки ми мали український досвід водіння більше 1 року, це дозволело нам здавати full G достроково, не чекаючи 1 року після здачі G2.
    Час іспиту не обмежений можна сидіти в аудиторії хоч весь день. Ніякого конкретного часу початку іспиту теж немає - приходиш в центр, реєструєшся, заходиш в аудиторію, отримуєш екзаменаційний комплект, сидиш і мучишся над питаннями. Можна користуватися словниками, просити пояснити незрозумілі терміни, колупати в носі. Коли набридає сидіти, здаєш екзаменаційний лист, чекаєш 5-10 хвилин, поки тіточко / дядечко звіряє відповіді з шаблоном. Після чого вона / він повідомляє тобі результат, при бажанні показує помилки.
    Для вдалої здачі іспиту в 40 питаннях (20 водіння, 20 знаки) треба допустити не більше 4 помилок у кожній двадцятці! 4 можна, 5 не можна. Якщо раптом вдалося таки завалити цей неймовірно складний іспит, можна хоч відразу ж заплатити чергові $ 10 і спробувати перездати. Деякі центри вводять обмеження на кількість і частоту перездач для особливо обдарованих, але теоретично ніщо не забороняє здавати хоч кожен день (по $ 10 за спробу). До речі, у випадку, якщо була завалена тільки одна з 20-вопросових секцій, то тільки її і треба буде перездавати, друга піде в залік.
    Питання досить нескладні, зустрічаються, звичайно з ізюминкою, але знову ж таки, порівнюючи з нашими вітчизняними тестами, де намагаються заплутати ще на стадії питання, а відповіді складені так, щоб довелося подумати над, тим, що ж тут малося на увазі, можу сказати, що канадський (онтарійскій) тест розрахований на довірливих дітей. У більшості питань відповіді часто очевидні, двозначних варіантів практично не зустрічається. Єдиною реальною складністю можуть стати питання на числа - дозволені при парковці відстані до об'єктів, кількість штрафних очок за різні типи порушень, допустима кількість алкоголю в крові і т.п. Це єдине, що доводиться дійсно вчити, і на чому можна погоріти.
    Отримати свою першу водійську ліцензію в Онтаріо досить просто. Але найцікавіше, що ця ліцензія G1 вже дозволяє водити автомобіль (тільки в супроводі водія з ліцензією G і 4 + роками водійського стажу, а також без права виїзду на швидкісні шосе і без права водіння в період часу 00:00-05:00) . Так, здав теорію - сідай за кермо.


  • Global Moderators

    Для здачі G2 ми взяли уроки водіння у місцевогоінструктора. Це дозволило поломати українські навички водіння, вивчити, звичайно, канадські, і що найважливіше - познайомитися з маршрутом для здачі G2 ( 2 уроки підряд - $50.00, один - $30.00). Оскільки ми своєї машини не мали, то здавали G2, на машіні інструктора ( $140.00 включаючи один урок водіння безпосередньо перед екзаменом).
    Зазвичай, для отримання ліцензії типу G2 вже потрібно скласти практичний іспит з водіння (коштує $ 40), але зробити це можна не раніше, ніж через 12 місяців після здачі теоретичного іспиту (8, якщо пройшов навчання в сертифікованої автошколі). На цьому іспиті вже все серйозно - треба покататися з екзаменатором на реальних вулицях (без виїзду на фрівей), виконати всі його вимоги, які можуть включати в себе розворот в три прийоми, паралельну парковку, парковку на схилі і т.п. На відміну від рідних реалій, екзаменатор ще до початку іспиту попереджає, що він буде просити виконати дії заздалегідь, а також не буде пропонувати виконати нічого протиправного.
    Під час руху екзаменатор робить постійні позначки на спеціальному бланку, де зазначаються всі похибки і помилки. При цьому бланк містить згруповані набори потенційно можливих помилок, кількість яких строго регламентовано. Наприклад, є цілих 4 віконечка для фіксування помилок при виборі неправильної смуги руху або при недостатньому огляді сліпих зон та інших околиць. Зумієш заповнити всі 4 віконечка в одній з груп - іспит провалено. При цьому групи більш серйозних порушень мають тільки два, а то і одне віконечко. При цьому у екзаменаторів є ще й два символи для відзначення помилки - галочка і хрестик, а-ля помилка і помарка (тобто різну ступінь провини). В результаті після закінчення іспиту тобі повідомляють твій кінцевий результат, а через кілька хвилин на руки видають це простирадло з усіма твоїми хрестиками і галочками. Отримавши на руки ліцензію G2 вже можна самостійно кататися, де душі завгодно, включаючи хайвеї, фрівеі, але не можна пити за кермом. У сенсі, що вміст алкоголю в крові не може перевищувати 0,0 проміле.
    Нище прикріплю цю простиню)))
    1_1498242758347_g2(2).jpg 0_1498242758346_g2(1).jpg


  • Global Moderators

    Ну і нарешті, повна ліцензія Full G видається після здачі ще одного повномасштабного практичного іспиту з водіння, який включає в себе все те, що було в іспиті на G2, плюс до цього виїзд на швидкісне шосе. Здавати на Full G можна тільки після 12 місяців з моменту отримання G2, а вартість іспиту - $ 75. Цей іспит набагато складніший за перший. Складніше з суб'єктивних причин - складно сфокусуватися і зосередитися на виконанні найпростіших обов'язкових вимог: розташування рук на кермі, зупинка перед стоп-лініями (а не на або за), плавне і акуратне водіння, перестроювання, чітке дотримання швидкісного режиму.
    На момент здачі цього іспиту ми уже придбали власне авто і вже 3 місяці їздили на ньому кожного дня. За цей час почали почувати себе впевнено, аж до передня екзамену. Удень екзамену нерви трохи тріпотіли...Але після 40-хв іспиту - Ура-ура, екзаменатор привітала з успішною здачею, посварила за огріхи й помилки і побажала бути уважнішими на дорозі. Видала на руки ось таку простирадло, в якій можна побачити все, що я накоїв під час іспиту .
    Full G діє практично вічно (ну раз в 10 років треба буде перефотографуватися), а точніше до моменту 80 років, коли доведеться переоформити ліцензію - пройти тест на зір, пройти знову тест на теорію і бути присутнім на груповому інформаційному занятті, де розкажуть про те, як в 80 років не вбитися на машині. Звичайно, можна втратити ліцензію і не чекаючи 80-річного віку. Для цього достатньо набирати штрафні очки .

    Трохи не забула розповісти про міжнародні права та їх визнання в Канаді (Онтаріо). Незважаючи на, здавалося б, лояльне ставлення до видачі водійських ліцензій, Канада не дуже привітно дивиться на права, отримані за межами північноамериканського континенту. Провінція Онтаріо визнає ліцензії, видані в інших канадських провінціях (ось сюрприз), США, Великобританії, Австралії, Австрії, Бельгії, Франції, Німеччини, Японії, Кореї (Північної Південної, звичайно), Швейцарії і на острові Мен. Всі інші країни - вибачте, але ні. Але навіть громадянам цих привілейованих держав одних прав недостатньо - треба захопити з собою (або отримати в консульстві своєї країни) якісь спеціальні виписки, що підтверджують валідність документів.

    Перебування в Канаді з тимчасової візі дає право користуватися правами міжнародного зразка (отриманими в своїй країні) протягом 90 днів. Якщо термін візиту більше 90 днів, треба звертатися до Міністерства Транспорту і, швидше за все, отримувати тимчасові онтарійскі права. Для тих, хто приїхав і отримав статус постійного жителя, і того менше - 60 днів, після закінчення яких твої українські / російські / казахські / італійські / та інші права нікого не цікавлять ...

    Для новоприбулих до Канади має сенс потурбуватися питанням підтвердження стажу, тому що його можуть зарахувати і тоді не доведеться чекати по 12 місяців між ліцензіями. За подробицями можна звернутися в коментарі 🙂

    Оффтоп: До речі, при здачі іспиту на руки дається тимчасова папірець, а самі пластикові права приходять через кілька днів поштою. Звичайним, не рекомендованим лист звичайної, не кур'єрською поштою. Власне, тут і кредитки, і банківські чеки спокійнісінько пересилаються по пошті ...0_1498242817240_FullG(1).jpg